درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اسلایدینگ ساختمانی

درب اسلایدینگ ساختمانی

درب اسلایدینگ ساختمانی

درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی Automatic sliding door از انواع درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی می باشد. اپراتور درب کشویی دستگاهی است که یک درب کشویی را برای استفاده عابران پیاده باز می کند. این درب به صورت خودکار باز می شود، منتظر می ماند و سپس بسته می شود. در سال ۱۹۵۴ دو نفر مهندس آمریکایی به نام های Dee Horton و Lew Hewitt اولین درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی را اختراع کردند و اولین درب اتوماتیک کشویی در سال ۱۹۶۰ نصب گردید. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی نوع کلاسیک درب شیشه ای اتوماتیک است که سالیان زیادی است در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. درب اتوماتیک اسلایدینگ به راحتی باز و بسته شده و در مکان های پر رفت و آمد نصب می گردد. کاربرد درب های اتوماتیک برای مجتمع های مسکونی، سازمان های اداری، مراکز تجاری، مراکز تولیدی و کارخانه جات رو به افزایش است

انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی به صورت یک طرفه و دو طرفه هستند. در نوع درب یک طرفه، یک لنگه درب ثابت است و لنگه دیگر درب باز و بسته می شود. عرض ورودی این نوع درب بین ۷۰ سانتیمتر تا ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر می باشد. لنگه ثابت می تواند در سمت چپ و یا سمت راست نصب شود. در نوع دو طرفه، درب چهار لنگه است که لنگه های متصل به دیوارها ثابت هستند و دو لنگه وسطی باز و بسته می شوند. عرض ورودی درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی می تواند بین ۷۰ سانتیمتر تا ۳ متر و ۸۰ سانتیمتر باشد. در هر دو نوع درب، باید عرض ورودی مورد نیاز محاسبه شود، زیرا واضح است که با وجود لنگه های ثابت، تقریبا ۵۰ درصد عرض ورودی برای نصب لنگه های ثابت گرفته می شود و تنها ۵۰ درصد بقیه برای رفت و آمد عابران استفاده می شود.

ارتفاع استاندارد درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی ۲ متر و چهل سانتیمتر می باشد. به طور معمول فریم درب ها را از جنس آلومینیوم یا استیل در فرم های آنودایز و ساده و در رنگ های طلایی و نقره ای انتخاب می کنند. شیشه های قابل استفاده درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی  با ضخامت ۶ میل و ۱۰ میل و در رنگهای سفید، آبی، دودی و برنزی می باشد.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی کدامند

در حال حاضر، در همه مراکز پر تردد استفاده از درب های اتوماتیک افزایش چشمگیری داشته است. استفاده از آنها دارای مزایایی به شرح زیر است:

– بالا رفتن ایمنی فروشگاه ها، مراکز کسب و کار، انبارها و محل های مسکونی

– امکان کنترل ورودی و خروجی برای ورود افراد مجاز به ساختمان

– امکان اتصال درب اتوماتیک اسلایدینگ  ساختمانی به دستگاه های حضور و غیاب

– امکان اتصال و انطباق با دستگاههای حضور و غیاب در انواع اثر انگشتی، کارتی و یا تشخیص چهره

– سهولت رفت و آمد و راحتی مشتریان و ساکنین مجتمع ها

– کاهش هزینه های انرژی، زیرا با کنترل زمان باز و بسته شدن درب، از هدر رفتن گرمایش و سرمایش محیط جلوگیری می شود.

– رفت و آمد عابران به ویژه افراد دارای معلولیت جسمی و سالمندان را راحت تر می نماید.

– به دلیل باز شدن درب های اسلایدینگ فقط در موقع استفاده، از ورود هوای آلوده و گرد و غبار به داخل مراکز کار و مجتمع های مسکونی جلوگیری می شود.

– با نصب درب اتوماتیک اسلایدینگ ساختمانی ، نمای ساختمان ها جلوه زیباتر و مدرن تری خواهد داشت

نوشته های مشابه