کاربرد درب اتوماتیک

در اتوماتیک خروج اضطراری

در اتوماتیک خروج اضطراری

در اتوماتیک خروج اضطراری

درب خروج اضطراری در ساختمان ها و دیگر اماکن در مکان هایی تعبیه می شوند که خروج از ساختمان را سریعتر کرده و یا به علت بروز حادثه در راه پله یا آسانسور ها بتواند به عنوان محل جایگزین استفاده شود.با گسترش استفاده ا ز درب های اتوماتیک نگرانی از بسته ماندن آنها هنگام حادثه احساس می شود.همان طور که در مواقع عادی دربهای اتوماتیک راحتی را برای افراد به ارمغان می آورند درب های اضطراری باید بتوانند راه فرار را برای انسانها مهیا کنند. معمولا در چنین شرایطی دسترسی سریع به فضای امن و هوای باز در اولویت همه قرار می گیرد. غالب درب های اتوماتیک دارای باطری های برای کارکردن در زمان قطع برق هستند و  برخی از آنها نیز دارای دسته های خلاصی برای باز و بسته کردن دستی هستند. اما درب های اتوماتیک پیشترفته تری هم وجود دارند. درب اتوماتیک خروج اضطراری از این دست درب اتوماتیک هستند.

درب اتوماتیک خروج اضطراری از نوع دربهای آسان بازشونده است که در مواقع اضطراری به صورت دستی باز می شوند و یا با سیستم های اعلان مانند سیستم های اعلام حریق هماهنگ بوده ودر هنگام حادثه به صورت خودکار تماما باز می مانند. فارغ از نوع درب های اتوماتیک لولایی یا ریلی یا درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایندینگ کنترل آنها در زمان خروج اضطراری ممکن است درب خروج اضطراری معمولاً آخرین نقطه خروج در مسیر فرار از ساختمان است. هدف اصلی درب خروج اضطراری ، ارائه یک نقطه خروج واضح و مطمئن برای سرنشینان یک ساختمان در مواقع اضطراری است.

درب خروج اضطراری هرگز نباید مسدود شود و اگر در صورت ایمن بودن باشد ، باید در هنگام اشغال ساختمان بتوانند در مواقع اضطراری باز شوند. درب خروج اضطراری می توانند به عنوان درهای اصلی ورودی و خروجی مورد استفاده قرار گیرند و به عنوان بخشی از سیستم قفل یا سیستم کنترل دسترسی صحیح مشخص گنجانده شوند. دو استاندارد مختلف برای درب خروج اضطراری اعمال می شود درب خروج اضطراری به منظور تأخیر در پخش شدن آتش و دود از ناحیه ی ساختمان به محل دیگر در قسمت های داخلی یک ساختمان تعبیه شده و در نتیجه درب خروج اضطراری اجازه می دهد تا سرنشینان با خیال راحت تخلیه شوند همچنین درب خروج اضطراری خسارات ناشی از آتش سوزی و دود را کاهش می دهند

نوشته های مشابه