درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

نصب درب اتوماتیک شیشه ای به صورت کاملا عملی برگزار می گردد متخصصان ما در این دوره تمامی مراحل نصب اپراتور شیشه ای را در چهارچوب به صورت عمل در کارگاه انجام می دهند و در پایان دوره می توانند به راحتی این سیستم ها را نصب و راه اندازی کنند درب های اتوماتیک شیشه ای یا اپراتورهای شیشه ای در ورودی سازمان های اداری و مراکز فروشگاهی که تردد آنها به نسبت زیاد می باشد نصب درب اتوماتیک شیشه ای کاربرد زیادی دارند.

در نصب درب اتوماتیک شیشه ای نحوه نصب و راه اندازی همچنین عیب یابی و خطاهایی که در سیستم مشاهده می گردد بررسی می شود.

نصب درب اتوماتیک شیشه ای امروزه با توجه به مدرن شدن ساختمان ها،مراکز تجاری و اداری برای رفت آمد راحت تر و همچنین جلوگیری از هدر رفتن انرژی از اپراتور شیشه ای استفاده میکنند، به همین دلیل بازار نیاز فراوانی به متخصص هایی که در زمینه نصب درب اتوماتیک شیشه ای فعالیت میکنند را خواستار است. ما در این مجموعه بصورت کاملا تخصصی تمام مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای، راه اندازی و عیب یابی یک اپراتور شیشه ای را بطور کامل انجام می دهیم.

نصب اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

نصب اپراتورهای شیشه ای نوعی از درب های اتوماتیک هستند که در ساختمان های اداری و ساختمان های مدرن بسیار کاربردی هستند این نوع از درب اتوماتیک به دلیل نصب شیشه ای میرال بر روی لنگه های درب آن اپراتور شیشه ای نام گرفته اند.

نصب اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای در انواع معمولی و تلسکوپی تولید و عرضه می شوند که نوع تلسکوپی آنها قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی دارد.

به عنوان مثال در ادامه نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای با اپراتور لابل Label را بررسی می کنیم.

نحوه نصب یک درب اتوماتیک شیشه ای لابل

با متر عرض و ارتفاع دهانه ای که می خواهیم درب اتوماتیک شیشه ای را در آن جا نصب کنیم را از سه جا در عرض (بالا وسط پایین) اندازه گیری می کنیم.

همین کار را برای ارتفا نیز انجام می دهیم اگر هر سه اندازه یکی بود که هیچ در غیر این صورت کم ترین اندازه را در نظر می گیریم.

مثلا در عرض داریم ۳۰۷ بالا ۳۰۵ وسط و ۳۰۴ پایین کار ارتفاع هم ۲۸۰ سانتی متر همه جا یکسان است. ابعاد سفارش ما می شود ۳۰۴ * ۲۸۰ که معمولا اینگونه عمل می کنیم یک قوطی پروفیل ۴۰ * ۸۰ را در ارتفاع ۲۲۰ به صورتی که با کف هم تراز باشد نصب می کنیم. حالا اندازه دهنه ما کامل شده است کف تا زیر قوطی ۲۲۰ و عرض ۳۰۴ می باشد.

برای محاسبه ارتفاع لت های ثابت ۲۲۰ را منهای ۳ / ۵ سانت می کنیم و برای محاسبه عرض هر لت متحرک ۳۰۴ را تقسیم بر ۴ می کنیم عدد بدست آمده را + عرض پروفیل ارتفاع می کنیم.

برای محاسبه لت های ثابت از ارتفاع یک سانتیمتر کم می کنیم و در عرض مثل لت متحرک عمل می کنیم. اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای لابل را تهیه و شیشه را سفارش می دهیم.

ریل اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای لابل را به اندازه سه متر برش می زنیم باید توجه کرد که مقطع قابل تعویض ریل درب اتوماتیک شیشه ای لابل را باید ۸ سانت کوتاه تر از کل ریل برش زد. جهت جا زدن راحت تر درپوش های پلاستیکی سر ریل در پشت ریل چند سوراخ با مته ۸ ایجاد میکنیم. ریل را روی قوطی ۴۰ * ۸۰ قرار داده و با پیچ سر مته بکسی ۳ / ۸ به قوطی نصب میکنیم. نکته: مواظب تسمه باشید که زخمی نشود.

قسمت تی شکل هنگرها را جدا کرده و توسط لقمه به بالای لت های متحرک پیچ می کنیم. بر روی هر لت دو هنگر نصب می شود. حالا قسمت تی شکل هنگر ها را به چرخ ها متصل می کنیم. نیاز نیست پیچ ها زیاد محکم شود چون بعدا زمان رگلاژ باید پیچ ها شل شوند.

اکنون زیر قوطی ۴۰ * ۸۰ پروفیل یو را با پیچ سر مته ۴ یک سانت محکم می کنیم. سپس پروفیل یو ارتفاع را در راستای یو قبلی به صورت کاملا شاقول با پیچ یا چسب نصب می کنیم. لت های ثابت را در دو طرف داخل یو ها جا می زنیم.

حالا درب اتوماتیک شیشه ای ما شکل گرفته است. اور لب ها را تنظیم می کنیم. لت های متحرک را رگلاژ می کنیم، تسمه گیر ها را روی دو هنگر وسطی پیچ می کنیم. بعد از رگلاژ و زدن راهنمای کف لت های ثابت را با چسب و پیچ محکم می کنیم.

برقکشی ما اغاز می شود اصول برق کشی به این صورت انجام می شود اول برق شهر یعنی فاز و نول را به ورودی اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای نصب می کنیم. مرحله دوم هر دیوایس نیاز به یک سیم منفی یا گراند یا Gnd دارد یک سیم مثبت یا ۲۴ v یا vcc دارد با وصل شدن این دو سیم دیداس ما روشن می شود مثل چشم رادار چشم خطی کلید دیجیتال کارت خوان انگشت خوان و بعد از روشن شدن دیوایس نوبت به وصل کردن دو سیم فرمان می شو.د این دو سیم به این صورت عمل می کنند توسط یک رله که در دیوایس نصب شده به یک دیگر وصل می شوند مثلا با وصل کردن سر دو سیم فرمان چشم رادار درب اتوماتیک شیشه ای درب ما یک بار باز و بسته می شود.

در چشم های درب اتوماتیک شیشه ای لابل اولوس ۹۰ برای اکسس وان ۶ سیم وجود دارد و برای اکسس ۲ – ۸ سیم. سیم های طوسی که ورود برق دیوایس هستند را به کانکتور شماره ۱۷ و ۱۸ وصل میکنیم. سر سیم های سفید چشم رادار درب اتوماتیک شیشه تی را با هم کوبل می کنیم و به کانکتور شماره یازده وصل می نماییم.

نوشته های مشابه