درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب اتوماتیک اسلایدینگ (Automatic sliding door) نمونه بارز درب اتوماتیک اسلایدینگ ، درب اسلایدی اتوماتیک است ، مانند درب شیشه ای ورودی بانک ها ، مغازه ها و پاساژها.

امروزه استفاده از درب‌های اتوماتیک گسترش زیادی یافته است و تقریباً در هر پارکینگ و مرکز خریدی از این درب‌ها استفاده می‌شود، یکی از انواع درب‌های شیشه‌ای، درب اتوماتیک اسلایدینگ است که عملکرد این درب به‌صورت خطی و کشویی می‌باشد و برای مکان‌های پررفت‌وآمد مانند مراکز خرید، ترمینال‌ها، هتل‌ها و… مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این نوع درب به‌وسیله سنسور باز و بسته می‌شود و نمایی شیک و زیبا به ساختمان می‌دهد. در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع

درب اتوماتیک اسلایدینگ و نمایندگی‌های فروش آن آشنا نماییم.

انواع درب اتوماتیک اسلایدینگ

درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ دارای مدل‌های متفاوتی هستند که هرکدام از آن‌ها مناسب مکانی خاص می‌باشد. در یک تقسیم‌بندی کلی درب‌های اتوماتیک به تک جداره و دوجداره تقسیم می‌شوند که ضخامت این شیشه‌ها مابین ۶ تا ۱۰ میلی‌متر با رنگ‌های سفید، دودی، برنزی و… می‌باشد.

درصورتی‌که درب برای مکانی شلوغ مورداستفاده قرار بگیرد بهتر است از مدل‌های دوجداره آن استفاده کرد تا از شنیدن سروصدای بیرون کاسته شود این درب‌ها در دو نوع بدون فریم و فریم­دار می‌باشند که جنس فریم آن‌ها از آلومینیوم یا استیل طلایی و نقره‌ای است.

در تقسیم‌بندی دیگر درب اتوماتیک اسلایدینگ به دو نوع یک‌طرفه و دوطرفه تقسیم می‌شوند، درب‌های یک‌طرفه از دو لنگه تشکیل‌شده‌اند که یکی از آن‌ها ثابت است و لنگه دیگر آن متحرک می‌باشد و باز و بسته می‌گردد.

این درب برای مکان‌های کوچک و کم‌عرض که تردد افراد کم می‌باشد مناسب است در مقابل درب‌های دوطرفه دارای ۴ لنگه می‌باشند که ۲ لنگه اطراف دیوار ثابت است و ۲ لنگه وسط باز و بسته می‌شود این نوع درب برای مکان‌های بزرگ و محیط‌های پرتردد مناسب است. باید اندازه درب با توجه به میزان تردد انتخاب شود و توجه داشته باشید که ۵۰ درصد درهای یک‌طرفه و دوطرفه ثابت است و تنها ۵۰ درصد آن محل تردد می‌باشد ارتفاع هر دو

مدل درب‌های اسلایدینگ چیزی حدود ۲ متر و نیم می‌باشد.

قیمت درب اتوماتیک اسلایدینگ

همان‌طور که گفته شد درب‌های اتوماتیک اسلایدینگ دارای مدل‌های متفاوتی می‌باشند و به همین دلیل از قیمت ثابتی برخوردار نیستند و میزان قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • اندازه درب: درب‌هایی که دارای طول و عرض بزرگ‌تری هستند از قیمت بیشتری نسبت به درب‌های کوچک‌تر برخوردارند
  • مدل درب: یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در میزان قیمت درب اسلایدینگ مدل آن می‌باشد مثلاً درب‌های یک‌طرفه دارای قیمت کمتری نسبت به درب‌های دوطرفه هستند
  • نوع شیشه و فریم درب: درب‌هایی که دارای شیشه دوجداره هستند از قیمت بیشتری نسبت به تک جداره‌ها برخوردارند همچنین میزان قیمت درب‌های بافریم بیشتر از درب‌های بدون فریم می‌باشد
  • قابلیت‌ها و اجزاء درب: برخی از درب‌ها دارای قابلیت‌هایی همچون سیستم خلاص کن دستی، سیستم ضد حریق، چشمی، ریموت و … هستند، هراندازه میزان اجزاء و قابلیت‌های درب بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد
  • میزان گارانتی و خدمات پس از فروش: گارانتی و خدمات پس از فروش تمامی درب‌های اسلایدینگ به یک اندازه نیست درب‌هایی که دارای گارانتی بیشتر و خدمات پس از فروش هستند قیمت آن‌ها کمی بیشتر می‌باشد
  • میزان دستمزد نصاب: میزان دستمزد نصب نیز در قیمت تمام‌شده درب تأثیرگذار است، نصب و راه‌اندازی درب‌های اتوماتیک پارکینگ کاری تخصصی است و این کار باید توسط نصاب ماهر یا نمایندگی‌های باتجربه انجام گیرد، میزان دستمزد نمایندگی‌های نصب باتجربه و ماهر معمولاً کمی بیشتر از سایر نصاب‌ها می‌باشد اما این هزینه بیشتر، طول عمر و امنیت درب را تضمین می‌کند.

به‌طورکلی در بازار درب‌های اسلایدینگ نوسانات زیادی وجود دارد و قیمت درب‌ها روزانه در حال تغییر است به همین دلیل اگر قصد

خرید درب اتوماتیک اسلایدینگ را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با واحد فروش شرکت دیده‌بان گستر قائم تماس حاصل نمایید و از میزان قیمت و مشخصات درب‌ها اطلاع یابید.

نصب درب اتوماتیک اسلایدینگ

نصب درب اتوماتیک اسلایدینگ کاری تخصصی است و اگر به‌درستی نصب نشود ممکن است سیم‌کشی آن دچار مشکل شود و کارکرد درب با اختلال مواجه شود درنتیجه نصب نادرست موجب می‌شود ایمنی درب کاهش یابد؛ بنابراین کار نصب درب‌های اسلایدینگ را حتماً به نمایندگی‌های معتبر و نیروی خبره بسپارید. نصب درب‌های اسلایدینگ با توجه به مدل آن‌ها تا حدودی متفاوت است اما به‌طورکلی در تمامی درب‌های اسلایدینگ باید مراحل زیر طی شود:

  • نصب برد الکترونیکی و تجهیزات مکانیکی
  • سیم‌کشی درب و برد
  • ریگلاژ میکرو سوییچ‌هایی که در مسیر درب قرار دارند
  • کد دهی ریموت و تست کردن باز و بسته شدن درب
  • تنظیم میکروپروسسور و راه‌اندازی درب.

خرید درب اتوماتیک اسلایدینگ

خرید درب‌های اسلایدینگ بسیار به‌صرفه خواهد بود چراکه این درب‌ها دارای مزایای زیادی هستند و با خرید آن در هزینه‌ها دیگر شما صرفه‌جویی خواهد شد مثلاً این درب‌ها از اتلاف انرژی جلوگیری می‌نمایند و اجازه نمی‌دهند سرمایش و گرمایش محیط تلف شود همچنین این درب‌ها از امنیت بالایی برخوردارند و تردد را آسان می‌کنند.

برای خرید درب‌های اسلایدینگ می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف و یا سایت‌های اینترنتی مراجعه نمایید اما اگر قصد خرید درب اتوماتیک اسلایدینگ را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را از شرکت دیده‌بان گستر قائم انجام دهید برای این کار می‌توانید به آدرس اینترنتی این شرکت مراجعه کرده و در ارتباط باقیمت محصول و میزان گارانتی و مشخصات آن با واحد فروش و یا واحد فنی آن مشورت نمایید.

این شرکت عرضه‌کننده تمامی مدل‌های درب اتوماتیک ازجمله درب‌های اسلایدینگ می‌باشد که در ساخت درب‌های خود از مواد باکیفیت استفاده می‌نمایند و تمامی درب‌ها دارای گارانتی می‌باشند؛ همچنین در صورت خرید از این شرکت می‌توانید از نمایندگی‌های نصب آن نیز استفاده نمایید و خریدی مطمئن و آسان را تجربه نمایید.

درب اتوماتیک اسلایدینگ اتوماتیک چگونه کار می کنند؟

سیستم باز کننده درب اتوماتیک اسلایدینگ از اجزای متعددی تشکیل شده اند مانند:
۱- تسمه
۲- فولی هرزگرد
۳- موتورگیربکس
۴- کنترل باکس
۵- چشم های الکترونیکی
۶- ریل و هنگرها
و اجزای دیگر
تسمه درب اتوماتیک اسلایدینگ به صورت رفت و برگشتی کار می کند و یک لنگه از دربها به خط پایینی تسمه متصل می شود و لنگه دیگر به خط بالایی تسمه.
در نتیجه وقتی موتور درب اتوماتیک اسلایدینگ به یک جهت می چرخد، دو لنگه درب از هم فاصله می گیرند و وقتی موتور به جهت دیگر می چرخد دو لنگه درب اتوماتیک اسلایدینگ به سمت هم می آیند.

سیستم چگونه حد نهایی باز و بسته شدن درب اتوماتیک اسلایدینگ را تشخیص می دهد؟
در درب اتوماتیک اسلایدینگ معمولا از سرو موتور استفاده می شود.
سرو موتور الکتروموتوری است که با اعمال پالس های کنترلر میزان چرخشش به دقت قابل کنترل است.
در زمان نصب وقتی نصاب می خواهد سیستم را تنظیم کند کنترلر، سیستم درب شیشه ای را باز و بسته می کند و جایی که فشار به موتور می آید را محل باز شدن یا بسته شدن کامل درب اتوماتیک اسلایدینگ در حافظه خود ذخیره می کند.

نکته : وقتی درب ها از حالت حرکت می خواهند متوقف شوند، مانند زمانی که:
۱- درب ها در حال بسته شدن هستند و کمی مانده به هم برخورد کنند.
۲- زمانی که کمی مانده درب ها کاملا باز شوند و به انتهای مسیر برسند.
کنترلر درب اتوماتیک اسلایدینگ،سرعت موتور را کاهش می دهد تا به سیستم فشار وارد نشود و به کسی هم آسیب نرسد.

سیستم درب اتوماتیک اسلایدینگ چند چشم دارد؟

معمولا چشم های درب اتوماتیک اسلایدینگ اتوماتیک به این صورتند:
۱- دو چشم الکترونیکی مادون قرمز آشکارساز حرکت ، بالای درب اتوماتیک اسلایدینگ (یکی داخل و دیگری بیرون)
۲- یک جفت چشم مادون قرمز داخل فریم درب ها (یکی فرستنده و دیگری گیرنده) برای محافظت از اینکه کسی لای درب اتوماتیک اسلایدینگ نماند.

نمایندگی‌های فروش درب اتوماتیک اسلایدینگ در شهرهای مختلف

برای خرید و نصب درب اتوماتیک اسلایدینگ بهتر است به نمایندگی‌های فروش و نصب آن‌ها مراجعه نمایید تا محصولی با گارانتی به شما عرضه گردد و از خدمات پس از فروش آن‌ها استفاده نمایید، برخی از نمایندگی‌های فروش و نصب درب اتوماتیک پارکینگ در شهرهای بزرگ عبارت‌اند از:

  • نمایندگی ایران اتوماتیک در تهران: آدرس: تهران، اتوبان آزادگان، جنب پل صنیع خانی، مجتمع آهن مکان، فاز سوم مرکزی، پلاک ۶۸۱٫ تلفن ویژه: ۵۵۴۱۸۲۱ ۰۲۱ تلفن فروش: ۰۹۱۲۱۳۸۳۲۵۰

جهت اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان کلیک کنید

 

نوشته های مشابه