درب برقی

انواع درب اتوماتیک برقی

انواع درب اتوماتیک برقی

انواع درب اتوماتیک برقی

درب های اتوماتیک یکی از وسایلی هستند که امروزه برای هر خانه ای جزو ملزومات محسوب می شوند. انواع درب های برقی از نظر کاربرد سایر موارد زیر هستند:

  • درب اتوماتیک برقی لولایی (جک)
  • درب اتوماتیک برقی کرکره برقی
  • درب اتوماتیک برقی کشویی (جک ریلی)
  • درب اتوماتیک برقی زیر سقفی (سکشنال)

 

تقسیم بندی درب اتوماتیک

۱-درب اتوماتیک لولایی یا جک (SWING DOOR)

درب اتوماتیک لولایی درب هایی هستند که به صورت دولنگه یا تک لنگه حول یک لولا حرکت افقی دارند

۲-درب اتوماتیک کرکره برقی

حرکت این درب های برقی به صورت عمودی با ریموت از راه دور می باشد. این نوع درب ها قابلیت شستشو بدون آسیب به قسمت های الکتریکی درب می باشد. همچنین در برابر زنگ زدگی، خوردگی اسیدی و بازی مقاومت داشته و در تمام شرایط آب و هوایی کاربرد دارد. برخلاف کرکره های سنتی، درب کرکره ای اتوماتیک نیازی به قفل کردن داشته و درعین حال از امنیت بیشتری برخوردار است. در صورت قطعی برق نیز می توان به صورت دستی این نوع درب ها را باز و بسته کرد.

درب اتوماتیک منحنی

درب های اتوماتیک منحنی با طراحی زیبا و منحصر به فرد یکی از زیباترین نوع درب‌های اتوماتیک شیشه ای میباشد که با توجه به طراحی و معماری فضا به شکل نیم دایره ، دایره کامل و یا قوسی از یک دایره و کاملا سفارشی ساخته و اجرا میگردد. استفاده از این درب‌ها در مکانهایی که در معماری آنها از ترکیبات منحنی استفاده شده است زیبایی و هارمونی دو چندانی را ایجان میکند. همچنین با نصب این دربها به صورت دایره کامل باعث ایجاد یک فضای استوانه ای میگردد که این فضا تبادل هوای داخل و بیرون را به حداقل رسانده و اثر قابل توجهی در جلوگیری از اتلاف انرژی و نفوذ گردو خاک و دیگر عوامل طبیعی به داخل ساختمان و همچنین عدم تداخل نفرات در هنگام ورود و خروج می گردد. درب اتوماتیک لولایی درب‌های اتوماتیک بیشتر در مکانهایی به کار گرفته میشوند که به علت محدودیت در عرض امکان نصب دیگر درب‌های اتوماتیک وجود نداشته باشد. اپراتور این درب‌ها طوری طراحی گردیده که نیازی به تعویض درب نبوده و تقریبا قابل نصب بر روی هر نوع درب لولایی می‌باشند و توانایی باز و بسته کردن درب‌ها را به داخل و خارج را دارند. همچنین می‌توان از این سیستم به صورت یک لنگه و یا دو لنگه به کار گرفت. استفاده از این درب‌ها در مکان‌های پر تردد پیشنهاد نمی‌گردد ولی برای محدود کردن تردد در مکان‌های خاص مانند اتاق مدیریت، اتاق سرور ، اتاق عمل طلا فروشیها و غیره و ترکیب آنها با سیستم های کنترل تردد سیستم کنترلی مناسبی را بوجود می آورند

 

نوشته های مشابه